Veel Vernieuwingen in de Horeca

innovatieEigenaren van een horecabedrijf zijn vernieuwers. Dat blijkt wel uit onderzoek van EIM, als jaarlijks ruim 12.000 horecazaken op kleine en grote schaal vernieuwingen doorvoeren; in totaal 44.500 vernieuwingen. Veel van deze aanpassingen zijn gericht op het vergroten van klantbereik. Volgens innoverende ondernemers zorgt ongeveer 74 procent van de veranderingen voor meer winst.

Vernieuwende ondernemers kijken naar medewerkers en collega-ondernemers. Zij vinden het belangrijk hoe zij over innovatie denken en over de markt. Vaak blijken ondernemers met de meeste marktkennis ook het meest bereid om te investeren in veranderingen. De beste vernieuwers zijn te vinden tijdens de Horecava beurs. De laatste trends en ontwikkelingen worden daar gedeeld.

Een voor ondernemers belangrijke veranderingen van de laatste tijd is het overstappen op payrolling. De administratieve taken die in de horeca vaak voor de nodige kopzorgen leiden, worden overgedragen aan een payroll organisatie. Je bespaart zo meteen op pensioenspremies en CAO gerelateerde kosten. Je personeel valt onder een ander CAO, namelijk die voor uitzendkrachten. Met een lagere kosten, een hoger netto loon voor personeel en een goede pensioensregeling. Ineens heb je zonder al dat papierwerk als eigenaar zeeën van tijd die in innovatie gestoken kunnen worden. De klant houdt van goede vernieuwing en verbetering. Hoe innovatief bent u eigenlijk in vergelijking met collega’s? Check het hier.

 

Tags: ,

 

Deel dit